.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تخلیه 25 درصد از آب‌ سدهای مازندران
مدیرعامل آب‌ منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه در سال جاری تا قبل از شروع فصل زراعی و رهاسازی آب از سدها برنامه‌ریزی شد، گفت: دست‌کم ۲۵ میلیون مترمکعب از حجم سدهای البرز، شهید رجایی و میجران را برای مدیریت سیلاب خالی شده است.

به گزارش شمال نیوز، شرایط طبیعی دیار سبز و پرباران مازندران به‌گونه‌ای رقم خورده که همواره شاهد بارندگی هستیم، به‌دلیل تغییرات اقلیمی بارش‌ها گاهی بارش‌ها حالت سیل‌آسا به خود گرفته ولی باران همواره مهمان آسمان مازندران بوده و هست.

 

در کنار همه مسائل شرایط خوب ذخایر آبی از جمله سدها و آب‌بندان‌های پرآب مردم مازندران را نسبت به سال زراعی جاری و تولید دلگرم می‌کند.

 

به طور حتم وقوع سیلاب را در این استان همیشه سیل‌خیز نمی‌توان کنترل کرد ولی با انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان جلوی خسارت را گرفت.

تغییرات اقلیمی و جابه‌جایی فصل‌ها و همچنین شرایط جوی مشابه سال گذشته مردم را نگران کرده که نکند همانند سال گذشته برخی مناطق شاهد سیل باشند.

 

روزهای پایانی سال ۹۷ بود که مردم مازندران خود را برای لحظه تحویل سال آماده کرده و حتی سفره‌های هفت‌شان را چیده بودند ولی ناگهان آسمان رخ در هم کشید و شدت بارش‌ها موجب سیل شده بود.

البته از اینکه سال پربارشی داشتیم مردم را به سال زراعی جدید امیدوار کرده اما باتوجه به شرایط فصلی مشابه سال گذشته مردم مازندران چشم‌شان به تمهیدات و برنامه‌ریزی مسؤولان هستند.

 

 مدیرکل هواشناسی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی امسال همانند سال گذشته بوده احتمال بارش‌های سیل‌آسا بهاره و وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

 

سیدمحمدرضا رضوی افزود: هواشناسی مازندران می‌تواند درباره پیش‌بینی هوا در ۱۰ روز آینده به‌صورت قطعی اعلام نظر کند ولی در ارتباط با بلندمدت پیش‌بینی فصلی صادر می‌شود که تا ۷۰ درصد صحت دارد.

وی بیان کرد: احتمال اینکه در بهار امسال شاهد بارش برف و وقوع بارش‌های سیل‌آسا باشیم دور از انتظار نیست.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: ذخایر منابع آبی خوبی داریم به طوری‌که ذخایر آب در سدهای استان به حدود 90 درصد رسیده است.

 

وی افزود:  در کنار این مسائل باتوجه به شرایط جوی که داریم به همه همکاران در تمامی شهرهای مازندران اعلام کردیم آمادگی کامل در ارتباط با طغیان احتمالی رودخانه‌ها داشته باشند.

 

محمدابراهیم یخکشی با تاکید بر پرهیز از دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌های استان، خاطرنشان کرد: همچنین اگر در مسیر جریان سیلاب‌های احتمالی موانعی وجود داشته باشد باید برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه نقش سدها در کنترل سیلاب‌ها انکارناپذیر است، اضافه کرد: همچنین موضوع مهم دیگر اینکه در سال جاری تا قبل از شروع فصل زراعی و رهاسازی آب از سدها برنامه‌ریزی کردیم تا دست‌کم ۲۵ میلیون مترمکعب از حجم سدهای البرز، شهید رجایی و میجران را برای مدیریت سیلاب خالی نگه داریم تا در صورت بروز وقوع سیل بتوانیم سیلاب را مدیریت کنیم.

 

 البته از اینکه سال پربارشی داشتیم مردم را به سال زراعی جاری امیدوار کرده اما باتوجه به شرایط فصلی مشابه سال گذشته مردم مازندران چشم‌شان به تمهیدات و برنامه‌ریزی مسؤولان است.

 

 

نوروز در راه است و مردم مازندران چشم‌شان به اقدامات دستگاه‌های مرتبط اجرایی هستند تا با اقدامات و برنامه‌ریزی درست جلوی وقوع سیلاب را گرفته یا اینکه میزان خسارت احتمالی را کاهش دهند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.